Contra l´Atur: Lluita Obrera
Amb més de 33.000 persones aturades, el Vallès Oriental és una de les comarques on més està colpejant l’atur. En aquest sentit, poblacions com Mollet i Canovelles ens ofereixen unes taxes d’atur de les més altes de Catalunya.
Desnonaments, subsidis indignes, pensions congelades, retallades de sous, augment d’edat de jubilació, , etc són les receptes que ens estan oferint polítics, empresaris i banquers per sortir de la crisi. De fet, fa unes setmanes el ministre de Treball Celestino Corbacho es plantejava la retirada del subsidi de 420 per l’any que bé, com una mesura més, per reduir el dèficit públic...
Les seves propostes, en definitiva, el que cerquen es que la crisi la paguem les classes
populars i augmentar el procés d’enriquiment d’una minoria a costa de la majoria de la societat.
populars i augmentar el procés d’enriquiment d’una minoria a costa de la majoria de la societat.
Davant d´aquesta realitat que ens ofereixen els explotadors de sempre, només hi ha una resposta, que és l’autoorganització popular per fer front a totes les retallades socials i construir un nou model econòmic al servei de tota la població.
Des de l´Assemblea Llibertària donem suport a les iniciatives per fer front a tots els atacs del capital i també la creació d’Assemblees d´Aturats per exigir solucions a la situació que estan patint les aturades.
Tenim present, que aquests atacs ens afecten a totes, immigrants, joves, nadius, gent gran, treballadors/res, dones, etc. Per tant, davant dels intents del capital per dividir-nos entre immigrants i nadius. Nosaltres ho tenim molt clar : nativa o estrangera, tots i totes som la mateixa classe obrera.
Volem denunciar el paper de complicitat que estan jugant els sindicats CCOO i UGT amb l´estat, interessats únicament en continuar rebent les seves subvencions ; cosa que els dona de menjar, oblidant-se dels i les treballadors/res aturats/des.
La lluita, com en el cas de Badia, ens permet petites victòries, per exemple, la que han aconseguit els companys de Badia aturant els desnonaments.
Cap desnonament, cap acomiadament, cap retallada sense resposta !!
Pel repartiment del treball i de la riquesa !
Assemblea Llibertària del Vallès Oriental
Contacta amb nosaltres:
Uneix-te a la lluita, uneix-te amb el moviment llibertari vallesà!!!
En francès:
Contre le chômage: la lutte des travailleurs se poursuit !
Avec plus de 33.000 chômeurs, le Vallès Oriental est l’une des régions de la Catalogne la plus sévèrement frappée par le chômage. Les villes de Mollet ou Canovelles ont de taux de chômage très au dessus de la moyenne de la Catalogne.
Les solutions offertes pour sortir de la crise par les politiciens, les chefs d’entreprise et les banquiers sont connues: des expulsions express, des allocations indignes, des pensions figées , des diminutions de salaire, l’augmentation de l’âge de la retraite, etc... ces “solutions” sont tout à fait inacceptables.
Pour rappel, il y a quelques semaines le ministre du travail espagnol Celestino Corbacho posait la question de la suppression de l’aide de 420 € pour l’année suivante, une mesure qui serait prise afin de réduire le déficit public.
Ce type de propositions signifie en réalité que ce sont les classes populaires qui devront payer leur crise et, en conséquence, augmenter ainsi l'enrichissement d’une minorité aux dépens de la majorité de la société.
Face à cette réalité exposée par les exploitateurs d’hier et d’aujourd’hui, une réponse est urgente: l’autogestion populaire, afin de faire front commun à ces politiques destructrices de la société, et pour bâtir ainsi un nouveau modèle économique au service de toute la population.
L'Assemblée Libertaire du Vallès Orientale soutient les initiatives contre les attaques du capitale et aussi la création des assemblées de chômeurs afin d’exiger des solutions aux situations provoquées par le chômage.Nous sommes conscients de la portée de ces attaques, qui ont pour cible des immigrés, mais aussi des jeunes, des autochtones,des personnes âgées, des travailleurs et des travailleuses, des femmes, etc...
C’est pourquoi, face aux ignobles intentions du capital, qui ont pour but de diviser la population entre immigrés et autochtones, notre réponse doit être claire : nous faisons tous partie de la même classe ouvrière.
En plus, nous dénonçons le rôle complice avec l’état joué par les syndicats CCOO et UGT, qui s’intéressent seulement à s’empocher l’argent des subventions, tandis qu’ils oublient les travailleurs et travailleuses en situation de chômage.
Pourtant, nous comptons aussi des petites victoires, comme celle du cas de Badia, où les camarades ont réussi à stopper les expulsions dues à la forte précarité économique.
Aucune expulsion, aucun licenciement, aucune diminution salariale sans une riposte immédiate !!!
Pour le répartition de la richesse et du travail !
Assemblea Llibertària del Vallès Oriental
Contactez nous:
assemblea.llibertaria.vo@gmail.comwww.assllivo.blogspot.com
Rejoignez la lutte, unissez-vous au mouvement libertaire du Vallès!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada